Cílová skupina
Cílová skupina je předem definovaný okruh lidí, který má určitá komunikační kampaň přímo či nepřímo zasáhnout a ovlivnit. Podle cílové skupiny se musí volit odpovídající postupy kampaně. Cílová skupina má být prostřednictvím projektu ovlivněna či z jeho realizace čerpat výhody, aniž by se na realizaci sama podílela.
Cílová skupina a kritéria pro její dělení:
- geografická kritéria (státy, regiony, města, podnebné podmínky…)
- demografická a socioekonomická kritéria (pohlaví, věk, národnost, vzdělání, výše příjmů…)
- sociopsychologická kritéria (životní styl – vegetariáni, jogíni, fanoušci, cestovatelé…, charakteristika osobnosti – cílevědomost, uzavřenost, podnikavost, otevřenost, autoritativnost…)
- behaviorální kritéria (příčiny chování, frekvence nákupu, míra užívání…)
Jednotlivá kritéria se pak samozřejmě prolínají a díky tomu existuje velké množství cílových skupin. Například cílová skupina tvořena ženami od 30 do 50 let, které mají středoškolské či vyšší vzdělání, se bude označovat jako Ž 30-50 SŠ+.
Určení cílové skupiny je nedílnou součástí spolehlivé a účinné marketingové strategie. Znalost potřeb osob, na které je kampaň určená, je velkým pomocníkem jak při vývoji, tak pří aplikaci efektivní reklamy i celé strategie marketingu. Správně definovaná cílová skupina je důležitým základem pro volbu jazykových prostředků použitých v reklamě, ale například i pro výběr distribučního kanálu a dalších faktorů přímo se podílejících na výsledku kampaně.
Naše společnost PROPEOPLE marketing s.r.o. dokáže spolehlivě určit a zasáhnout cílovou skupinu tak, aby vaše reklama či mediální kampaň byla efektivní a účinná. Díky zkušenostem víme, jaké prostředky a postupy si daná cílová skupina žádá a jak s ní pracovat.
![]() |
PROPEOPLE MARKETING - Reklamní agentura Brno Pokud se o nás chcete dozvědět více o reklamní agentuře Brno, kontaktujte nás. Rádi vám odpovíme. |

No. 1 výrobce cihel Porotherm
Realizace kampaně: Akční billboardová kampaň napříč ČR, spolupráce na PR

Špička ve světě pojištění a investic
Realizace kampaně: Grafické a kreativní práce, obchodní materiály, video-prezentace

No. 1 výrobce pravé pálené tašky
Realizace kampaně: Marketingová a mediální strategie, nákup - TV, rádio, internet, tisk, PR, PPC

Webový prohlížeč No. 1
Realizace kampaně: Digitální kampaň pro podporu Google Chrome při jeho uvedení na trh

Cestovní kancelář se specializací na studium jazyků v zahraničí
Realizace kampaně: Grafické a kreativní práce, bannery, tisková inzerce, internetové kampaně