Co-creation
Aktivní zapojení spotřebitelů (potenciálních zákazníků) do procesu tvorby produktu, reklam nebo komerční komunikace se obecně označuje jako co-creation. Hlavním cílem co-creation je na základě spolupráce firmy a zákazníka vytvořit nebo vylepšit svůj produkt či služby.
Proč využít co-creation?
Jde o iniciativu či formu ekonomické strategie, která spojuje odlišné skupiny tvůrců, například společnost a skupinu jejích zákazníků. Cílem co-creation je společnou tvorbou těchto skupin vytvořit produkt, který bude hodnotnější a cennější, než kdyby jej tvořila jen společnost. Produkt vytvořený principem co-creation představuje jedinečný zážitek pro zákazníka a zároveň výhody pro firmu.
Českým příkladem může být třeba tvorba piva Pardál pivovarem Budějovický Budvar, který do procesu vaření nového piva i tvorby reklamy zapojila skutečné konzumenty piva z jižních Čech.
![]() |
PROPEOPLE MARKETING - Reklamní agentura Brno Pokud se o nás chcete dozvědět více o reklamní agentuře Brno, kontaktujte nás. Rádi vám odpovíme. |

No. 1 výrobce cihel Porotherm
Realizace kampaně: Akční billboardová kampaň napříč ČR, spolupráce na PR

Špička ve světě pojištění a investic
Realizace kampaně: Grafické a kreativní práce, obchodní materiály, video-prezentace

No. 1 výrobce pravé pálené tašky
Realizace kampaně: Marketingová a mediální strategie, nákup - TV, rádio, internet, tisk, PR, PPC

Webový prohlížeč No. 1
Realizace kampaně: Digitální kampaň pro podporu Google Chrome při jeho uvedení na trh

Cestovní kancelář se specializací na studium jazyků v zahraničí
Realizace kampaně: Grafické a kreativní práce, bannery, tisková inzerce, internetové kampaně