Co-creation

Co-creation

Aktivní zapojení spotřebitelů (potenciálních zákazníků) do procesu tvorby produktu, reklam nebo komerční komunikace se obecně označuje jako co-creation. Hlavním cílem co-creation je na základě spolupráce firmy a zákazníka vytvořit nebo vylepšit svůj produkt či služby.

Proč využít co-creation?

Jde o iniciativu či formu ekonomické strategie, která spojuje odlišné skupiny tvůrců, například společnost a skupinu jejích zákazníků. Cílem co-creation je společnou tvorbou těchto skupin vytvořit produkt, který bude hodnotnější a cennější, než kdyby jej tvořila jen společnost. Produkt vytvořený principem co-creation představuje jedinečný zážitek pro zákazníka a zároveň výhody pro firmu.

Českým příkladem může být třeba tvorba piva Pardál pivovarem Budějovický Budvar, který do procesu vaření nového piva i tvorby reklamy zapojila skutečné konzumenty piva z jižních Čech.