Crowdsourcing

Staré české přísloví říká: „Víc hlav, víc ví“. A touto větou se dá charakterizovat i marketingový pojem crowdsourcing. Toto anglické slovo vzniklo spojením slov „dav“ a „zdroj“. Crowdsourcing funguje na principu, že marketingový expert či zadavatel reklamy komunikuje s lidmi ze své cílové skupiny, kteří mu svými podněty či názory pomáhají odpovědět na jeho otázky.

Metoda zvaná crowdsourcing se využívá například při tvorbě reklamních či marketingových strategií (podoba brainstormingu) nebo při vývoji nové technologie. Hlavní výhodu má crowdsourcing v tom, že problémy mohou být vyřešeny s poměrně nízkými náklady.

Crowdsourcing a jeho historie

S pojmem crowdsourcing přišel v roce 2006 Jeff Howe, který ho popsal v časopise Wired. Přestože se jedná o moderní marketingový pojem, příklady starého přísloví, že víc hlav toho ví víc, můžeme najít už před několika staletími. Na začátku 18. století například britská vláda vypsala odměnu za pomoc s vyřešením úlohy související se zeměpisnou délkou.

Pozor na zaměňování s pojmem crowdfunding, který označuje financování soukromých projektů veřejnost.

PROPEOPLE MARKETING - Reklamní agentura Brno

Pokud se o nás chcete dozvědět více o reklamní agentuře Brno, kontaktujte nás. Rádi vám odpovíme.
tel.: +420 773 770 744, e-mail: sevcik@propeople.cz

Naši spokojení klienti:
wienerberger

No. 1 výrobce cihel Porotherm

Realizace kampaně: Akční billboardová kampaň napříč ČR, spolupráce na PR

axa

Špička ve světě pojištění a investic

Realizace kampaně: Grafické a kreativní práce, obchodní materiály, video-prezentace

tondach

No. 1 výrobce pravé pálené tašky

Realizace kampaně: Marketingová a mediální strategie, nákup - TV, rádio, internet, tisk, PR, PPC

chrome

Webový prohlížeč No. 1

Realizace kampaně: Digitální kampaň pro podporu Google Chrome při jeho uvedení na trh

logo-intact

Cestovní kancelář se specializací na studium jazyků v zahraničí

Realizace kampaně: Grafické a kreativní práce, bannery, tisková inzerce, internetové kampaně