Halo effect
Jako halo effect se v reklamě označuje přenos účinku komunikace jedné značky na značku jinou, případně na produkt. Jde o parazitní jev, který nastane, když spotřebitelé nedostatečně rozlišují mezi podobnými značkami či produkty.
Halo Effect může být pozitivní i negativní
Pojem halo effect pochází z psychologie a označuje tendenci přenášet pozitivní nebo naopak negativní dojmy vypozorované z jednoho osobnostního rysu na další rysy. Používá se nejen pro osoby, ale i značky, společnosti a produkty.
Jedná se o tedy chybu, kdy si na základě pozorování jednoho znaku vytváříme celkový dojem o pozorovaném. Halo effect funguje v pozitivním i negativním směru. Jakmile má pozorovatel rád jeden aspekt pozorovaného, pravděpodobně bude jeho celkový dojem kladný. Pokud naopak nějaký rys nemá rád, bude spíše negativně hodnotit celou pozorovanou osobnost, značku, společnost či produkt. Halo effect je tak jednou z chyb prvního dojmu.
![]() |
PROPEOPLE MARKETING - Reklamní agentura Brno Pokud se o nás chcete dozvědět více o reklamní agentuře Brno, kontaktujte nás. Rádi vám odpovíme. |

No. 1 výrobce cihel Porotherm
Realizace kampaně: Akční billboardová kampaň napříč ČR, spolupráce na PR

Špička ve světě pojištění a investic
Realizace kampaně: Grafické a kreativní práce, obchodní materiály, video-prezentace

No. 1 výrobce pravé pálené tašky
Realizace kampaně: Marketingová a mediální strategie, nákup - TV, rádio, internet, tisk, PR, PPC

Webový prohlížeč No. 1
Realizace kampaně: Digitální kampaň pro podporu Google Chrome při jeho uvedení na trh

Cestovní kancelář se specializací na studium jazyků v zahraničí
Realizace kampaně: Grafické a kreativní práce, bannery, tisková inzerce, internetové kampaně