Hawthornův efekt

Hawthornův nebo také Hawthornský efekt popisuje změny v chování v závislosti na jistých sociálních jevech. Název pochází od hawthornské továrny Western Electric Company, která ve 20. a 30. letech minulého století prováděla výzkum efektivity práce zaměstnanců v závislosti na technickém zázemí a podmínkách.

Hawthornův efekt popisuje sílu komunikace

Na příkladu jednoho konkrétního experimentu si popišme podstatu tzv. Hawthornova efektu. Po diskuzích se zaměstnanci se předpokládalo, že nízká efektivita práce je způsobena nedostatečným osvětlením. Následující zkoušky však ukázaly, že se po uskutečněných pohovorech efektivita zvýšila v případě, kdy byla intenzita světla zvýšena, ale stejně tak i v případě, byla-li snížena. Hawthornův efekt proto označuje především situaci, kdy dochází ke zlepšení určitého jevu nikoliv díky změně podmínek, ale díky komunikaci a pozornosti.

PROPEOPLE MARKETING - Reklamní agentura Brno

Pokud se o nás chcete dozvědět více o reklamní agentuře Brno, kontaktujte nás. Rádi vám odpovíme.
tel.: +420 773 770 744, e-mail: sevcik@propeople.cz

Naši spokojení klienti:
wienerberger

No. 1 výrobce cihel Porotherm

Realizace kampaně: Akční billboardová kampaň napříč ČR, spolupráce na PR

axa

Špička ve světě pojištění a investic

Realizace kampaně: Grafické a kreativní práce, obchodní materiály, video-prezentace

tondach

No. 1 výrobce pravé pálené tašky

Realizace kampaně: Marketingová a mediální strategie, nákup - TV, rádio, internet, tisk, PR, PPC

chrome

Webový prohlížeč No. 1

Realizace kampaně: Digitální kampaň pro podporu Google Chrome při jeho uvedení na trh

logo-intact

Cestovní kancelář se specializací na studium jazyků v zahraničí

Realizace kampaně: Grafické a kreativní práce, bannery, tisková inzerce, internetové kampaně