ROPO efekt

ROPO efekt

ROPO je zkratka pro anglické slovní spojení Research Online – Purchase Offline, což v překladu znamená „prozkoumej online, nakupuj offline“.

Pod pojmem ROPO efekt se tedy rozumí taková situace, kdy zákazník vyhledává informace o produktech na internetu, zkoumá, jaké zboží je k dispozici, výhody a nevýhody jednotlivých produktů, inspiruje se v diskuzích od zkušených uživatelů a podobně, ale samotný nákup provádí až v kamenném obchodě, tedy offline.

ROPO efekt je dnes velmi častým jevem. Podle některých studií dokonce 80% lidí má ve zvyku zjišťovat si před nákupem informace o produktech na internetu. Velké procento z těchto osob však samotný nákup provede poté v klasické kamenné prodejně.

ROPO efekt se dá využít při výběru online kampaní

I když spousta zákazníků nakupuje stále raději klasicky v obchodě, patří internet k významným nástrojům pro marketingové kampaně. Jedná se totiž o prostředí, které uživatele do značné míry ovlivňuje. Toho firmy a obchodníci samozřejmě využívají, a proto jsou všelijaké online kampaně dnes velmi oblíbené a úspěšné.

Chcete vytovřit efektivní online kampaň na podporu prodeje? Obraťte se na naši společnost PROPEOPLE marketing s.r.o.! Náš internetový marketing opravdu prodává.