Demografie
Věda, která studuje proces reprodukce lidských populací – takový je obecný význam slova demografie. V oblasti reklamy a marketingu se však pojem demografie používá pro popis struktury obyvatelstva či cílové skupiny, který slouží pro vytvoření efektivní reklamní kampaně.
Demografie a její prvky
Jedním ze základních pramenů v oboru demografie je struktura obyvatelstva. Mezi užitečná data pro reklamu a marketing, která se o struktuře populace získávají demografickými nebo mediálními výzkumy, patří pohlaví, věk, etnická příslušnost, místo bydliště a jeho velikost, dosažené vzdělání, příjem, profese, apod.
Díky těmto kritériím lze tak rozdělit trh i zákazníky na menší jednotky, což pomáhá k lepšímu a efektivnějšímu zacílení reklamního sdělení. Bez demografie by se musely kampaně zaměřovat na celý trh, což je logicky velmi nepraktické a také nefunkční, jelikož trh tvoří jednotliví lidé, kteří mají odlišné potřeby.
![]() |
PROPEOPLE MARKETING - Reklamní agentura Brno Pokud se o nás chcete dozvědět více o reklamní agentuře Brno, kontaktujte nás. Rádi vám odpovíme. |

No. 1 výrobce cihel Porotherm
Realizace kampaně: Akční billboardová kampaň napříč ČR, spolupráce na PR

Špička ve světě pojištění a investic
Realizace kampaně: Grafické a kreativní práce, obchodní materiály, video-prezentace

No. 1 výrobce pravé pálené tašky
Realizace kampaně: Marketingová a mediální strategie, nákup - TV, rádio, internet, tisk, PR, PPC

Webový prohlížeč No. 1
Realizace kampaně: Digitální kampaň pro podporu Google Chrome při jeho uvedení na trh

Cestovní kancelář se specializací na studium jazyků v zahraničí
Realizace kampaně: Grafické a kreativní práce, bannery, tisková inzerce, internetové kampaně