Náklad prodaný

Jako prodaný náklad se označuje celkový počet prodaných kusů jednoho vydání konkrétního tištěného periodika. Prodaný náklad je součtem titulů, které jsou prodány buď v rámci pultového prodeji (na stáncích, benzinové pumpě, v supermarketu apod.), předplatného nebo pomocí tzv. ostatního prodeje, což je prodej za zvýhodněnou cenu.

Prodaný náklad je důležitým ukazatelem postavení konkrétního periodika na mediálním trhu. Ověřený prodaný náklad zjišťuje společnost ABC ČR, která na svých webových stránkách publikuje oficiální statistiky.

Prodaný náklad v praxi

Z nich mimo jiné vyplývá že například v červnu 2015 byl nejprodávanějším českým deníkem bulvární deník Blesk s denním průměrným prodaným nákladem 241 825 kusů. Největší část prodaného nákladu v tomto případě tvořil pultový prodej (203 581 ks), zbytek zahrnoval ostatní prodej (14 053 ks) a předplatné (7 980 ks).

Náklad prodaný úzce souvisí s pojmem náklad tištěný, který zahrnuje celkový počet vytištěných kusů tiskového titulu v rámci jednoho vydání. Prodaný náklad bývá vždy nižší než náklad tištěný. Jejich rozdíl se označuje jako remitenda.

PROPEOPLE MARKETING - Reklamní agentura Brno

Pokud se o nás chcete dozvědět více o reklamní agentuře Brno, kontaktujte nás. Rádi vám odpovíme.
tel.: +420 773 770 744, e-mail: sevcik@propeople.cz

Naši spokojení klienti:
wienerberger

No. 1 výrobce cihel Porotherm

Realizace kampaně: Akční billboardová kampaň napříč ČR, spolupráce na PR

axa

Špička ve světě pojištění a investic

Realizace kampaně: Grafické a kreativní práce, obchodní materiály, video-prezentace

tondach

No. 1 výrobce pravé pálené tašky

Realizace kampaně: Marketingová a mediální strategie, nákup - TV, rádio, internet, tisk, PR, PPC

chrome

Webový prohlížeč No. 1

Realizace kampaně: Digitální kampaň pro podporu Google Chrome při jeho uvedení na trh

logo-intact

Cestovní kancelář se specializací na studium jazyků v zahraničí

Realizace kampaně: Grafické a kreativní práce, bannery, tisková inzerce, internetové kampaně