Nekalá soutěž v reklamě
Přestože podle teoretických pouček má být reklama originální, kreativní, nápaditá, zapamatovatelná a úderná, tak jsou hranice za které se nesmí. Nekalá soutěž v reklamě má několik variant, ale obecně se o takovou reklamu jedná v případě, že je v rozporu s dobrými mravy nebo způsobuje újmu jiným značkám či zákazníkům.
Nekalá soutěž v reklamě a legislativa
Nekalá soutěž v reklamě je definována v občanském zákoníku, respektive zákonem č. 89/2012 Sb. Podle tohoto zákona spadá nekalá soutěž v reklamě pod speciální skutkové podstaty v oblasti nekalé soutěže. Nekalá soutěž v reklamě může mít tyto podoby:
- klamavá reklama
- klamavé označování zboží a služeb
- vyvolání nebezpečí záměny
- parazitování na pověsti závodu, výrobku či služeb jiného soutěžitele
- podplácení
- zlehčování
- srovnávací reklama
- porušení obchodního tajemství
- ohrožení zdraví a životního prostředí
- dotěrné obtěžování (spam)
Stížnost na konkrétní reklamu může podat kdokoliv, a to Radě pro reklamu. Ta je však nestátní organizací, a tak nemůže udělovat finanční pokuty či jakékoliv jiné sankce. Rada pro reklamu tak vydává pouze rozhodnutí ve formě doporučení.
![]() |
PROPEOPLE MARKETING - Reklamní agentura Brno Pokud se o nás chcete dozvědět více o reklamní agentuře Brno, kontaktujte nás. Rádi vám odpovíme. |

No. 1 výrobce cihel Porotherm
Realizace kampaně: Akční billboardová kampaň napříč ČR, spolupráce na PR

Špička ve světě pojištění a investic
Realizace kampaně: Grafické a kreativní práce, obchodní materiály, video-prezentace

No. 1 výrobce pravé pálené tašky
Realizace kampaně: Marketingová a mediální strategie, nákup - TV, rádio, internet, tisk, PR, PPC

Webový prohlížeč No. 1
Realizace kampaně: Digitální kampaň pro podporu Google Chrome při jeho uvedení na trh

Cestovní kancelář se specializací na studium jazyků v zahraničí
Realizace kampaně: Grafické a kreativní práce, bannery, tisková inzerce, internetové kampaně