Penetrace trhu
Penetrace neboli pronikání se v oblasti marketingu používá v souvislosti s procentem rozšíření produktu na trhu. Pokud tedy má každá sedmá domácnost v Česku televizi s připojením k internetu, tak penetrace tohoto produktu v rámci ČR je 14%. Penetrace trhu, někdy též nazývaná jako strategie pronikání, je druhem marketingové strategie, jejímž cílem je zvýšení podílu na současném trhu.
Nízká a vysoká penetrace trhu
Pokud firma dosáhne vysokého procenta penetrace, tedy velkého rozšíření produktu v populaci, jedná se logicky o ideální stav. Co však dělat, když je penetrace po uvedení produktu na trh i uskutečněné reklamní kampani příliš nízká?
Předně je třeba uskutečnit marketingový výzkum a zjistit zpětnou vazbu spotřebitelů. Ve většině případů je nízké procento penetrace způsobeno nízkou znalostí značky, její omezenou dostupností, nedostatkem výhod nebo příliš vysokou cenou.
Procento penetrace trhu je důležité také při plánování uvedení produktu na trh. Pravidlo je takové, že čím nižší je procento penetrace, tím má produkt větší potenciál se na trh dostat. Naopak pokud je procento penetrace vysoké, tak se zvyšuje cenová konkurence.
![]() |
PROPEOPLE MARKETING - Reklamní agentura Brno Pokud se o nás chcete dozvědět více o reklamní agentuře Brno, kontaktujte nás. Rádi vám odpovíme. |

No. 1 výrobce cihel Porotherm
Realizace kampaně: Akční billboardová kampaň napříč ČR, spolupráce na PR

Špička ve světě pojištění a investic
Realizace kampaně: Grafické a kreativní práce, obchodní materiály, video-prezentace

No. 1 výrobce pravé pálené tašky
Realizace kampaně: Marketingová a mediální strategie, nákup - TV, rádio, internet, tisk, PR, PPC

Webový prohlížeč No. 1
Realizace kampaně: Digitální kampaň pro podporu Google Chrome při jeho uvedení na trh

Cestovní kancelář se specializací na studium jazyků v zahraničí
Realizace kampaně: Grafické a kreativní práce, bannery, tisková inzerce, internetové kampaně