Čtenost

Pod pojmem čtenost rozumíme počet lidí, kteří četli konkrétní vydání novin/časopisu/tiskového titulu. Udává se buď v tisících, nebo v procentech. V případě procentuálního vyjádření se za základ považuje celá cílová skupina. Pokud je tedy čtenost například 50%, znamená to, že bylo daným tiskovým titulem zasaženo 50% osob z cílové skupiny.

Je nutné rozlišovat mezi čteností a prodaným nákladem. Čtenost bývá zpravidla vyšší než počet prodaných výtisku, jelikož je zcela normální, že jedny noviny přečte více lidí (např. v domácnosti, v zaměstnání…)

Čtenost na vydání X čtenost v delším období

Rozlišujeme dva základní typy čtenosti. Čtenost na vydání udává, kolik lidí přečetlo konkrétní vydání tiskového titulu. Čtenost v delším období odpovídá na otázku, nakolik čte cílová skupina dané periodikum po delší časový úsek. V úvahu se bere dvanáctinásobek periodicity titulu, což u deníku znamená, jestli respondent daný deník četl alespoň jednou za 12-14 dní.

Čtenost na vydání je samozřejmě spravedlivější ukazatel, jelikož neznevýhodňuje tituly, které například nemají víkendové vydání.

PROPEOPLE MARKETING - Reklamní agentura Brno

Pokud se o nás chcete dozvědět více o reklamní agentuře Brno, kontaktujte nás. Rádi vám odpovíme.
tel.: +420 773 770 744, e-mail: sevcik@propeople.cz

Naši spokojení klienti:
wienerberger

No. 1 výrobce cihel Porotherm

Realizace kampaně: Akční billboardová kampaň napříč ČR, spolupráce na PR

axa

Špička ve světě pojištění a investic

Realizace kampaně: Grafické a kreativní práce, obchodní materiály, video-prezentace

tondach

No. 1 výrobce pravé pálené tašky

Realizace kampaně: Marketingová a mediální strategie, nákup - TV, rádio, internet, tisk, PR, PPC

chrome

Webový prohlížeč No. 1

Realizace kampaně: Digitální kampaň pro podporu Google Chrome při jeho uvedení na trh

logo-intact

Cestovní kancelář se specializací na studium jazyků v zahraničí

Realizace kampaně: Grafické a kreativní práce, bannery, tisková inzerce, internetové kampaně