TRP - Target Rating Point

TRP neboli Target Rating Point je veličina, která měří kumulovanou sledovanost či reklamní zásah v konkrétní cílové skupině. Na rozdíl od GRP (Gross Rating Point), která se užívá pro širokou skupinu „všichni 15+“, je cílová skupina TRP vždy jiná vzhledem k plánované reklamní kampani (jiná cílová skupina bude například pro reklamu na prodej aut a jiná zase pro reklamu na šperky pro ženy). Vztah mezi TRP a GRP popisuje afinita.

Hodnota TRP (Target Rating Point), stejně jako GRP, vzniká součtem všech sledovaností, respektive jednotlivých ratingů s ohledem na vybranou konkrétní cílovou skupinu. Výsledná hodnota TRP je tedy součtem více sledovaností, které jsou vyjádřeny v procentech, tudíž může přesáhnout hodnotu 100.

TRP – příklad:

Reklamní kampaň na univerzitní studium je plánovaná pro cílovou skupinu muži a ženy 15-25 let. Televizní kampaň se skládala ze dvou spotů, které měly sledovanost 13% a 10%. Zásah reklamy v konkrétní zvolené cílové skupině dosáhl tedy 23 TRP.

PROPEOPLE MARKETING - Reklamní agentura Brno

Pokud se o nás chcete dozvědět více o reklamní agentuře Brno, kontaktujte nás. Rádi vám odpovíme.
tel.: +420 773 770 744, e-mail: sevcik@propeople.cz

Naši spokojení klienti:
wienerberger

No. 1 výrobce cihel Porotherm

Realizace kampaně: Akční billboardová kampaň napříč ČR, spolupráce na PR

axa

Špička ve světě pojištění a investic

Realizace kampaně: Grafické a kreativní práce, obchodní materiály, video-prezentace

tondach

No. 1 výrobce pravé pálené tašky

Realizace kampaně: Marketingová a mediální strategie, nákup - TV, rádio, internet, tisk, PR, PPC

chrome

Webový prohlížeč No. 1

Realizace kampaně: Digitální kampaň pro podporu Google Chrome při jeho uvedení na trh

logo-intact

Cestovní kancelář se specializací na studium jazyků v zahraničí

Realizace kampaně: Grafické a kreativní práce, bannery, tisková inzerce, internetové kampaně